hai să fugim într-o poveste…

Din clima fierbinte
a basmului, sfinte
irog inorog
c-un semn te invoc.
Din verde molatic
s-aude copita,
adânc, păduratic,
apari ca ispita.

Târcoale nu-mi da
şi nu adăsta!
Ci ia-o-nainte
când ceasul va bate,
solie cuminte
spre vechea cetate.

Când intri, ia seama
la podul cu vama,
la numărul casei,
la curtea Frumoasei.
Cu sunet de soartă
loveşte în poartă!

Atinge cu cornul
de trei ori zăvorul
ca-n rituri de leac
rămase din veac.

Atinge şi piatra
şi pragul şi vatra.
Şi dacă Frumoasa
îngăduie – vezi-i
aleanul amiezii.

Atinge-i coroana,
obrazul şi geana,
năframa cu lacrimi
şi perna cu patimi.
Tu las-o în schimb
privirea să-şi treacă
şi mâna oleacă
prin albul tău nimb.

C-un muget dă-mi veste
apoi părăseşte
cetatea şi murii
spre pacea pădurii.


 

 


 


Acest articol a fost publicat în folk, Lucian Blaga, Poeme și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la hai să fugim într-o poveste…

  1. Luminita zice:

    Nu mai fug…am ajuns la liman…undeva,departe… De fericire o lacrima curge linistita pe obrazul meu. Valul mi se sparge la picioare, se retrage si-mi lasa in dar o boaba de margean…e martisorul pe care l-am pierdut in copilarie…

  2. maximum_game zice:

    frumos videoclip 🙂

Lasă un răspuns

