cel orbit de zi

Vorbesc de cel orbit de zi, a cărui viaţă-i jar,
Cu haina atârnând, legat de-o piatră de hotar…
Părinţii lui sunt morţi de mult, copiii lui nu sunt,
Pe faţă ploaia l-a săpat, lipindu-l de pământ

„Am nori, o sută !”, zice el, sub soare cocoşat,
Da-n palma lui e secetă şi gâtul i-e uscat…
Îi dau să bea dintr-un pahar, nimic în schimb nu-i cer:
El are ochii-aşa senini, ca decupaţi din cer…

Se uită peste depărtări, cu aerul mirat
Că nu gaseşte un Christos de zare atârnat…
Cred c-am să îl mai întâlnesc, privind aşa, mereu,
„Credinţă n-am”, mai spune el, „şi-mi este tot mai greu…”

Vorbesc de cel orbit de zi, a cărui viaţă-i jar,
Cu haina atârnând, legat de-o piatră de hotar…
Copiii lui sunt morţi de mult, părinţii lui lipsesc,
În suflet poartă o femeie cu chip îngeresc…

https://folk4noi.files.wordpress.com/2008/07/andries-cel-orbit-de-vant.pdf

(versiunea flower-power a lui Bob Dylan, cea de la care a plecat Alexandru Andrieş, o găsiţi aici )

Acest articol a fost publicat în folk, music, OAMENI, om bun, Poeme, versuri și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la cel orbit de zi

  1. mickey zice:

    …no comment…

  2. Luminita zice:

    „Eu nu am chip, nici umbra n-am
    Sunt urma degetelor tale… lasata pe un geam…”
    Frumos scrie Inda, „intunecata ta iubită” ? Dialogul vostru poetic este foarte frumos, l-am urmărit azi, ce frumos se nasc versurile unul din altul, mereu inspirate unul de la altul. Felicitări amândurora, mi-aţi prilejuit un regal de poezie în această noapte ! 🙂

Lasă un răspuns

