destin în schimbare. la faţă …



am mizat pe tine totul
şi-am pierdut eternităţi întregi…

https://folk4noi.files.wordpress.com/2008/08/marinel-petreus-amintire1.pdf
( cântă Marinel Petreuş piesa lui Amintire )

Acest articol a fost publicat în amintiri, cer, folk, lumina, music, versuri și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la destin în schimbare. la faţă …

  1. Luminita zice:

    Niciodata nu trebuie sa mizezi pe altcineva decat pe tine. Si niciodata nu pierzi totul. Moartea e singurul raspuns ireversibil, restul, asa cum spuneai tu, le prafuieste amintirea, Felicitari ! Oricum se pare ca nefericirea (daca despre ea e vorba) este ca intotdeauna sursa de inspiratie. Ati vazut vreodata poeti fericiti ???

  2. Luminita zice:

    Evident ca ceea ce cred se bazează pe experienţa personală. Am pierdut aproape întotdeauna când am mizat pe alţii, nu pierd nimic atunci când mizez pe mine pentru că mizez realist pe mine. De pildă am pierdut daca am mizat pe iubirea celuilalt faţă de mine, nu am pierdut nimic dacă am mizat pe iubirea mea faţă de X, pentru că mie îmi place să iubesc pur şi simplu fără a avea nevoie de un răspuns, fără a fi iubită, în secret mă simt mult mai confortabil, cu mine însămi, avar păstrându-mi sentimentele doar pentru mine. Poate pentru cî sunt o egocentrică clepsidră care îşi poate curge nisipul+iubire doar dintr+o parte în alta, nu le poate dărui celuilalt fiid pe veci prizonieră propriului eu. Atât, celelalte cu praful amintirii, eu nu cred nici în asta aşa cum, din păcate pentru mine, (şi spun din păcate doar fiindcă fericiţi sunt cei ce cred, ei nu au îndoieli, răsuciri nefericite de gând căci pe ei îi aşteaptă cineva, undeva) eu nu cred nici în Dumnezeu. Sunt atee prin convingere de mis copil, mai precis de la 9 ani. O noapte bună !

  3. Luminita zice:

    Nimic nu m-a „determinat”… Am constatat pur şi simplu într-o zi oarecare că SUNT atee. Mai precis că nu credeam în Dumnezeul pe care bunica mea îl lăuda zilnic, la care bunica mea se ruga, pe care trebuia să-l „vizitez” săptămânal în biserica din satul buncilor mei. Dacă întrebarea ar fi „ce crezi că te-a dus la concluzia că Dumnezeu nu există?” atunci răspunsul este evident mult mai lung, pentru că ar trebui să trec în revistă istoricul copilăriei mele mici, credinţa, respectiv ateismul părinţilor, este evident o întreagă istorie de viaţă în spatele ateismului meu, sau ca să fiu mai nuanţată, a „non-credinţei” mele într-un Dumnezeu atotputernic, indiferent de numele sub care este invocat de oameni (Allah, Buda, etc.) Nu, „eu nu cred că nu cred”, eu ştiu că nu cred într-o entitate care ar şti tot ceea ce gândesc şi fac eu, alături de alţi 7 miliarde de oameni (sper ca nu am greşit prea mult cifra…:). Recunosc că evoluţia spectaculoasă a calculatoarelor poate indica posibilitatea de a controla până în final chiar 7 miliarde de oameni…aceasta posibilitate fiind pentru mine, la vârsta de 9 ani, când am refuzat să mai merg la biserică, spunându-i ferm bunicii că eu nu cred şi nu văd de ce să mă prefac (a fost uşor pe vremea aceea să am o astfel de revoltă, pentru că ea era de fapt încurajată şi oficial aprobată de şcoală, de conducerea de stat… exact invers decât se întâmplă azi), reiau, această posibilitate fiind percepută de mine ca total improbabilă. Argumentul meu de atunci s-ar putea să fie răsturnat foarte curând, suntem deja supravegeati foarte amănunţit de o reţea întreagă de calculatoare care ştiu ce am mâncat la prânz dat fiind lista cumpărăturilor ce figurează undeva într-un calculator, odată cu plata prin card… Poate că doar sentimentele ne-au mai rămas necunoscute de Big Brother= reţeaua calculatoarelor din toată lumea… 🙂

  4. umbra zice:

    Nu poti miza in viata doar pe tine insuti.Trebuie sa ai incredere sa mizezi si pe altii.E posibil ca unii sa te faca sa suferi,sa ia sufletul tau ca pe un bun al lor.E dureros,dar atunci,mizezi din nou pe tine,ca.sa te ridici, sa ai puterea de-a miza din nou pe cineva..E viata!

  5. umbra zice:

    Secretul esti tu insuti.Puterea din ´nauntrul tau.Nimeni si nimic nu-ti da siguranta ca nu vei cadea din nou,dar la fel de bine e posibil ca acel cineva ,pe care ai avut curajul si increderea de a miza din nou,…este acel cineva care merita.Nu te poti ascunde de viata,trebuie sa ai incredere in ea,sa te ridici de cate ori alti de doboara,dar si sa fi fericit atunci cand si alti au indrazneala de a miza pe tine.

  6. umbra zice:

    Iar eu adaug:undeva,candva,..cu siguranta!

  7. Luminita zice:

    Alegi aceste versuri, această concluzie tragică…
    „am mizat pe tine totul
    şi-am pierdut eternităţi întregi…”
    Nu pierzi nimic, niciodată, totul devine adâncire de sine, mereu îmbogăţit sufletul continuă să absoarbă…
    Lucian Blaga: Vei plânge mult ori vei zâmbi?
    „Eu
    nu mă căiesc,
    c-am adunat în suflet şi noroi-
    dar mă gândesc la tine.
    Cu gheare de lumină
    o dimineaţă-ţi va ucide-odată visul,
    că sufletul mi-aşa curat,
    cum gândul tău il vrea,
    cum inima iubirii tale-l crede.
    Vei plânge mult atunci ori vei ierta?
    Vei plânge mult ori vei zâmbi
    de razele acelei dimineţi,
    în care eu ţi-oi zice fără umbră de căinţă:
    “Nu ştii, ca numa-n lacuri cu noroi în fund cresc nuferi?”

Lasă un răspuns

