ploaie răcoroasă. umbre pe frunze…

plouă discret dacă nu chiar anost
nici nu mai ştii daca are vreun rost
să te frămânţi sau să stai linistit
până ce totul se va fi sfârşit

plouă mărunt parcă chiar dinadins
n-ai nici un gând rătăcit sau pretins
care să-ţi vină chiar şi efemer
ca picătura ce cade din cer

ploaia, ploaia
nevinovată ca un plâns
ploaia, ploaia
e şi-ntrebare, e şi răspuns

plouă meschin, parcă răutăcios
totul îţi pare întors pe dos
şi într-un fel parcă aşa şi e
dacă nimic nu-ţi mai trebuie

plouă-n prezent, plouă şi în lipsă
ca-ntr-o finala apocalipsă
în care totuşi te simţi mult prea mic
şi n-ai putere să faci mai nimic …

https://folk4noi.files.wordpress.com/2008/08/vali-sterian-ploaia.pdf

(cântă Vali Sterian compoziţia sa Ploaia)

Acest articol a fost publicat în anotimp, folk, music, OAMENI, om bun, Valeriu Sterian, versuri și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la ploaie răcoroasă. umbre pe frunze…

  1. Luminita zice:

    Prea frumos…

  2. Luminita zice:

    Vali Sterian e o voce dragă mie de mult, de pe vremea când cânta la Club A, şi anume un cântec excepţional, numit „Amintire cu haiduci”, era prin 1975/1976. Nu ştiam acest cântec, o surpriză tare frumoasă mi-ai făcut cu acest prea frumos cântec…

  3. Luminita zice:

    George Tarnea : Balada veştilor din ploi

    Mulţumeşte-te să-mi scrii
    Câteva cuvinte calde,
    Când va fi să mi se scalde
    Umbra vieţii-n aporii.

    Eu voi sta, oricum, atent,
    Sprijinindu-mă de-o rază,
    La-nţelesul viu din frază
    Şi la frigul tău latent.

    Dacă tot mi-e dat să mor
    Inainte-ţi cu o vreme,
    Voi ajunge, nu te teme,
    Să-mi transform plecarea-n nor.

    Şi-or să cadă mai apoi,
    Dinspre mine către tine,
    Veşti de dragoste, ştii bine,
    Risipite-n nişte ploi.

    Din volumul „Declanşatorul de plăceri”, Editura Conphys, 1999, Râmnicul Vâlcea

  4. Luminita zice:

    Iar te-ai cufundat in stele
    Şi în nori şi-n ceruri ‘nalte
    ………………….. 🙂

  5. Luminita zice:

    N-ai niciun gand ratacit sau pretins 🙂

  6. Lennon zice:

    De unde atata sensibilitate in ziua de azi? Poeziile sunt nepretuite, dar de unde mai apar iubitori de poezie?
    Luminita, m-ai lasat fara replica!
    Tot respectul!

  7. Lennon zice:

    Nu stiu dece nu a aparut mesajul meu. Poate nu sunt binevenit, dar oricum, imi exprim din nou admiratia pentru tine, Luminita, ca imi arati ca sensibilitatea sufleteasca nu a pierit din inimile oamenilor. Iubitorii de poezie sunt cei mai sensibili oameni. Frumos!

Lasă un răspuns

