Ne-am născut prea muritori… colind spre lumină

Scrisoare neterminată. zvon de plecare…

Prietene,
Nu ne-am văzut niciodată de aproape şi, totuşi, eu am ştiut mereu că eşti acolo…cu cântecul tău bun, cu versul ziditor, cu căldura pe care ai avut-o mereu în voce…
Nici măcar nişte munţi nu ne-au despărţit, deşi, câteodată, mă imaginam la cantonul acela părăsit şi parcă aşteptam o întâmplare minunată … orice … să văd urşi, la amurg de toamnă căutându-şi culcuşul pentru lunga lor intrare în amorţire, să cadă zăpada cu umbre de flaut ca un potop neînfrânt de peste veacuri, cu zile preschimbate în vorbe, cu praguri de sub care mijeam ochii către o primăvară promisă, nicicând ştiută…

Am stat lângă tine când erai singur, pe balansoarul vechi…
Cât de bine te-am înţeles când lăcrimai pentru tatăl învins…
m-ai învăţat să-mi strig durerea închisă în necuvinte…
Am aflat că ai fi plecat să colinzi pentru un cerb în codru,
că drumul nu-i niciodată uşor… scările nu-s mereu ascendente…

Mai am atâtea să-ţi spun… şi, uite, gramatica asta mereu mă derutează…cine o fi inventat perfectul compus?!… probabil e doar pentru cei care nu pricep ce înseamnă clipa trăită intens – cea care mistuie, înseninează şi salvează. Acum. În acest timp.
Dar tu ştii deja asta…
Voiam să-ţi spun doar că îţi voi mai scrie. Curând !

Te îmbrăţişez cu dor, Prietene !

https://folk4noi.files.wordpress.com/2008/11/o-lumina-sa-ai.pdf


Acest articol a fost publicat în folk, OAMENI și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Ne-am născut prea muritori… colind spre lumină

  1. Mary zice:

    Imi pare tare rau ca a plecat dintre noi.

  2. MaggieMay zice:

    L-am SIMTIT pe Emilian Onciu atat de aproape, incredibil de aproape, cu toate ca l-am auzit cantand doar de doua ori. Sa ajunga sufletul lui acolo unde aerul e racoros si miroase a cucuruz fiert…

  3. cantafabule zice:

    S-a dus intre ingeri, sa fie alaturi de oamenii cu chitara pe care un Dumnezeu nemilos si i-a dorit in jurul sau. Va mai fi de-acum cucuruz cu frunza-n sus?

Lasă un răspuns

