preţ de-o libertate. vremelnică despărţire…

Iubire, durere şi strigăt, vocale deschise spre-un cer tăinuit
oracol pe trepte nespuse, consoane-ncrustate-n granit…
Lumina ce lin se pogoară cu luptă se-adapă mereu
precum lumînării de ceară i-ajunge etern Prometeu
un cîntec, un vers, o baladă, aduse din alte tărîmuri
sporesc c-o lucire de zîmbet fiorul neînfrînt al furtunii…
pe soclu zeiţa rămîne !… din urmă veni-vor postumii…

Tatiana Stepa

Tornadă
Arcadă
Triadă
Izbândă
Amar
Nemurire
Altar

Un poet „mut ca o lebădă” a scris, demult, ceva pentru un suflet care a băut cupa suferinţei pînă la capăt…

Purtăm fără lacrimi
o boală în strune
şi mergem de-a pururi
spre soare-apune.

Ni-e sufletul spadă
de foc stinsă-n teacă.
Ah iarăşi şi iarăşi
cuvintele seacă.

Vânt veşnic răsună
prin cetini de zadă.
Purces-am în lume
pe punţi de baladă.

Străbatem amurguri
cu crini albi în gură.
Închidem în noi un
sfârşit sub armură.

Purtăm fără lacrimi
o boală în strune
şi mergem de-a pururi
spre soare-apune.

Răni ducem – izvoare –
deschise subt haină.
Sporim nesfârşirea
c-un cântec, c-o taină.

(Lucian Blaga – Cântăreţi bolnavi)

Acest articol a fost publicat în adormire, amintiri, Cenaclul Flacăra, Cristian Buică, iubire, Lucas, Lucian Blaga, Tatiana Stepa și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la preţ de-o libertate. vremelnică despărţire…

  1. Pingback: Tatiana… « Sfinxul

  2. Lucienne129 zice:

    Ating azi pamantul cu fruntea in semn de respect pentru aceasta femeie unica… De multe ori am facut acelasi gest incovoiata de durere; atunci, melodiile Tatianei imi erau alaturi; atunci, in clipele cele mai grele, Tatiana imi era alinare. Alinare va ramane, alaturi de dor nemarginit. Odihneste-te in pace, Tatiana! Ti-ai rezervat bland un loc in sufletele noastre, vei continua sa traiesti in noi iar noi vom continua sa ne bucuram de tot ceea ce ne-ai daruit cu atata caldura, cu atata devotament si iubire…
    Noapte buna, draga noastra!

  3. Lucienne129 zice:

  4. BroascaBlajina zice:

    Formidabil…

  5. Sibilla zice:

    http://www.trilulilu.ro/an22ro/edeee19a0a04d7

    „Mă simt un om binecuvântat. Câtă vreme există în viaţa mea muzică şi poezie, rugăciune şi iertare, copii care se joacă, Dumnezeu şi Marea Neagră, prieteni şi iubire, restul nu contează. Am trăit miracole pentru ca­re nu ştiu ce am făcut ca să le merit. Am iu­bit şi am fost iu­bită. Unele lucruri mi s-au în­tâmplat prea devreme, altele prea târ­ziu. Parcă am fost mereu defazată faţă de propria viaţă. Am cântat, am creat, am sufe­rit, am fost fericită, am luptat, am plâns, m-am bucurat. Am trăit.” – Tatiana Stepa

    Dumnezeu s-o hodinească-n pace !

  6. Sibilla zice:

    http://www.trilulilu.ro/carmenviorica/9adeb65d000671
    … şi dacă-am fost, şi dacă suntem, şi dacă nu ne-am întâmpla…
    … o frunză din mine stă-n Lună şi plânge…
    … ne dezlăgăm în asfinţit….
    Antiprimavara

    Ce daca vine primavara
    Atâta iarna e în noi
    Ca martie se poate duce
    Cu toti cocorii înapoi
    In noi e loc numai de iarna
    Vom îngheta sub ultim ger
    Orbecaind pe copci de gheata
    Ca un stingher spre alt stingher.

    Si vin din patriile calde
    Cocorii toamnei ce trecu
    Si cuiburi si-au facut la stresini
    Si lânga mine nu esti tu
    Ninsori mai grave decât moartea
    Au fost si sunt si vor mai fi
    La mine-n suflet este vifor
    Si vin nebuni sa faca schi.

    Si ninge pâna la prasele
    Ninsoarea-mi intra-n în trupul tot
    Un dans de oameni de zapada
    Ce îmbratisarea n-o mai pot
    La noi e iarna pe vecie
    Doi fosti nefericiti amanti
    Ia-ti înflorirea, primavara
    Si toti cocorii emigranti.

    Primavara, care-ai fost
    Nu veni, n-ai nici un rost
    Poti sa pleci suntem reci
    Iarna ni-i pe veci.
    ( Adrian Păunescu )

    Obişnuia, Tatiana noastră să cânte împreună cu Şeicaru , ” Antiprimăvara ”…
    Rămas bun, vouă…
    Sibilla

  7. doinishk zice:

    Padure de-a dreapta, padure de-a stanga,
    Ce margini gretoase de hau
    Si mare in tarm isi continue tanga
    Si mie mi-e rau.

    Ce mult intuneric, nu vad nici o cale,
    Vapoarele-n mare sunt reci,
    In mine un haos intreg se pravale
    Si, moarte cum treci!

    Se vaita cucii in cuiburi ciudate
    Si mie, in mine mi-e greu.
    Si marea bolnava se-agita si bate
    In sangele meu.

    De ce sa m-agat cand sunt toate fugare
    Si oamenii dorm linistiti,
    De tine, padure, si borna, si mare,
    De voi ce nu stiti.

    Un doctor imi trebuie, unde e dansul ?
    Ma doare si nu stiu sa spun,
    Ca hatul ma trage in negura plansul,
    Mi-e rau si sunt bun.

    Contractele mele cu lumea sunt sparte,
    Contractul cu mine e mort,
    Spre casele tale, absurda mea moarte.
    Abia te mai port.

    Ma aflu-n masina, soferul opreste,
    Mi-e teama-n sosea c-o sa mor,
    Si marea vuieste un pic de nadejde
    Si-un prim ajutor.

    Si-apoi la hotel, intr-o camera chioara
    Injectii si tot ce mai e,
    I-e sila fiintei acum sa si moara
    Si nu stiu dece ?

    La marginea marii venise poetul
    Sa doarma un somn linistit
    Si poate-l obtin, acum, eu, cu incetul,
    Cadere in mit.

    Aprind o veioaza si fata mi-e sura,
    Injectia bate adanc
    Si somnul sau moartea alene ma fura,
    Mi-e bine si plang.

    Atata pustiu e pe buzele mele,
    Chimia m-a dat varstei reci,
    Mai sunt sanatorii, deasupra in stele,
    Poti moarte sa treci.

    Adorm pronuntand balbaite cuvinte
    Si pulsul mi-e trist si mi-e rar,
    Ma trag ca un stol de aduceri aminte
    In dictionar.

    De-a dreapta padure, padure de-a stanga
    Si trupul beteag si olog
    Si marea in tarm isi continua tanga
    Si cui sa ma rog ?

    Si totusi..exista iubire..

  8. Sibilla zice:

    http://sfinx777.wordpress.com/2009/08/15/preasfanta-preacurata-preabinecuvantata-maica-domnului-ziua-de-sfanta-marie/
    La Mulţi Ani, tuturor Sărbătoriţilor Zilei !
    Măicuţa Domnului să-ţi fie mereu Lumină, reazăm, alături, suflet zâmbet !

Lasă un răspuns

