vino îngere!…

Vino iar îngere
ţine-ma strîns de mînă cînd trec strada
fără tine fluviul acela fără deltă e o baltă amărîtă
iar polii magnetici sînt două puncte lipsite de sens
iar globul
pe care îl învîrteam la geografie e doar o minge de cîrpa
conturînd anii mei rostuiţi aiurea cu sau fără portocale în sacoşă

Vino iar îngere
am sa îţi şoptesc la ureche toate amintirile unui colibri
toarnă-mi un ceai te rog în aceeaşi cană de porţelan ieftin
pune-mi un deget pe umeri
am să te duc în lumile uitate ale orientului
acolo ne aşteaptă un cal roib care ştie totul
trezeşte-ma lunea şi întreabă-mă neştiutor: szomoru vasarnap?
iar eu am să îţi spun că în preerie duzii învaţă să uite unul
cîte unul

Vino iar îngere
am sa îţi mîngîi rănile din coapsă cu degete de elf
o să împart lunile în două, toate pline, apoi va fi multa vreme
numai vineri seara
hai să ne privim din nou îngere (numai eu neîncrezator de data asta)
de voi pleca …o să îmi pui degetul pe buze
pentru că ştii îngere
ştii ca am să vin înapoi fără să curgă sînge

Vino iar îngere
avem lumînări de aprins, ceruri de atins
Ulise o să înceapă o pînză, Penelopa are ceva treabă în seara asta
minutele noastre au aripi iar anii se numără cu degetele
zilele îşi iau nume de poveste şi fug rîzînd
avem şi gaz, avem şi lampă
mai pune-ţi o dorinţă

Deschide fereastra încet îngere
spune-mi încet la ureche: zboară cu mine nebunule
tu care îţi vii toate plecările
îţi amăgeşti orele şi le spui zile
îţi pui săptamînile în palmă
Nu, nu o să pleci
nu atîta vreme cît
orele ţi le-ai facut zile
zilelor le-ai spus săptamîni
în care iubeşti cît alţii în toate
cinci anotimpurile …

(Radu Tudor Ciornei –  Vino îngere)


Acest articol a fost publicat în amintiri, anotimp, cer, copilărie, fluture, folk4noi, iubire, love, Lucas, lumina și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la vino îngere!…

  1. Daniela zice:

    Dar daca poti, iarta-ma, ingere!
    Tu, care-mi stai in preajma si stii
    Ca si-n cea mai amara infrangere
    Mai am puterea de a iubi.

    Dar, daca poti, iarta-ma, ingere!
    Sunt, stiu, vinovat de lacrima ta.
    Dar aminteste-ti ca si in infrangere
    Mai am puterea de a spera.

    Dar, daca poti, iarta-ma, ingere!
    Cu toate ca eu insumi nu pot sa ma iert.
    Dar aminteste-ti ca si in infrangere
    Puterea de a crede eu nu mi-o pierd.

    Deci, daca poti, iarta-ma ingere!
    E tot ce cutez cu durere sa-ti cer.
    Pleaca-ti urechea spre trista mea plangere
    Si nu-mi inchide cararea spre cer.

    Si daca poti, iarta-ma, ingere…
    DORU MOŢOC

Lasă un răspuns

