fluier pe prispă. Ion fără de moarte…

 

Ion e un ţăran bătrîn

din Carpaţi de undeva

tot cosind pe munţi la fîn

a uitat şi de ani

Ion e un bătrîn ţăran român

Moartea a urcat spre el

unde Ion la fîn cosea

unde ierburi fel de fel

luminau lucrarea sa

Moartea a urcat tiptil spre el

Ce faci, Ioane? l-a -ntrebat

Uite ce să fac, cosesc

iar deseară merg în sat,

merg în satul părintesc


Dumneata de unde vii?

– s-a-ntors Ion spre moartea lui –

Am de luat nişte copii

şi un bătrân la cer să-i sui.


Doamnă, dumneata, de unde vii?


Ion s-a-ntors spre Univers,

C-a-nţeles că e bătrîn

C-un prosop curat s-a şters,

Şi s-a-ntins pe un stog de fîn

Ion s-a întins, zîmbind spre Univers.

Doamnă n-am avut habar

Să mă rad, să mă-îmbăiez.

N-am livretul militar,

n-am nici actul de botez…


Doamnă, c-o să mor, n-aveam habar…


Ia-mă, Moarte, ia-mă cum m-oi lua,

Şi mă du de unde vii,

Dar te rog şi eu ceva:

Ia bătrîni nu lua copii…


Ia-mă,  Moarte, ia-mă cum m-oi lua…

 


–  Eu pe-aici am nişte oi

ţi le las dacă mă iei

vezi că munţii sînt cam goi,

să strîngi iarbă pentru miei…


 

 

Doamnă eu pe aici, am nişte oi…

Şi-am şi-un fluieraş de lemn

să mi-l duci, te rog, prin timp

şi să-l pui pe prispă semn,

că m-am dus şi nu mai vin…

 


vezi că am şi un fluieraş de lemn


şi Ion vorba lungea,

nu că s-ar fi speriat

moartea el o amîna

ca să crească pruncii-n sat…

 

 

 


Pentru ei, Ion… vorba lungea …

 

https://folk4noi.files.wordpress.com/2010/07/cantec1.pdf
Acest articol a fost publicat în adormire, anotimp, imagini, lumina, music, Nonclasificat, Poeme, poezie, suflet și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la fluier pe prispă. Ion fără de moarte…

  1. Daniela zice:

    Dara Ion… vorba lungea…
    Si fluierul se prelungea
    Peste prispa Semnului,
    Cea din Tara Domnului….

    Si Moartea nu-l ajungea….

Lasă un răspuns

